17
نوامبر

0 تا 100 انتخاب پرده آشپزخانه

 انتخاب یک پرده مناسب برای آشپزخانه از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی آشپزخانه می باشد. اصول انتخاب پرده آشپزخانه یکی از مسائل مهمی است که در دکوراسیون خانه باید به آن توجه شود. وجود پنجره در فضای آشپزخانه موجب حضور نور و تهویه طبیعی در این فضا شده و یک موهبت محسوب می شود. و انتخاب پرده آشپزخانه مناسب تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل و فضای آشپزخانه دارد. بنابراین باید با دقت بیشتری به انتخاب پرده و طرح و رنگ مناسب آن مطابق با دکوراسیون خانه و آشپزخونه پرداخت.

پارچه مطلوب برای پرده آشپزخانه

گزینش پارچه مطلوب برای پرده آشپزخانه مهم ترین نکته در خصوص پرده‌ آشپزخانه تعیین پارچه‌ای مطلوب است که بایستی دارنده رنگ ثابت و مقاوم در قبال نور و روشنایی باشد تا در اثر تابیدن روشنایی خورشید تغییر تحول رنگ ندهد و به اصطلاح بور نشود .

پارچه‌های نخی غالبا شایسته ترین انتخاب برای پرده‌ها می‌باشند زیرا پرده آشپزخانه بیشتر از پرده‌ی بقیه جاها شسته می گردد و پارچه‌های نخی هم درمقابل شستشو زیاد مقاوم میباشند . در گزینش رنگ مطلوب پرده رنگ‌ها تاثیر بسزایی در کوچک یا بزرگ آشکار کردن اطراف دارا‌ هستند پس تلاش فرمایید توجه بیشتری در گزینش رنگ داشته باشید.

پرده آشپزخانه چه جنسی باشد؟

انتخاب رنگ

همانطور که می دانید آشپزخانه مکانی برای پخت و پز و در بعضی موارد صرف غذا می باشد. به همین دلیل انتخاب پرده هایی که رنگ های گرم نظیر قرمز ، زرد و نارنجی به صورت ملایم در آنها بکار رفته به دلیل اینکه اشتها آور می باشد مناسب است. استفاده از رنگ های تیره مانع از ورود نور طبیعی به آشپزخانه شما می شود و فضا را بی روح و ناخوشایند می کند.

قابلیت شستشوی مناسب

پرده آشپزخانه در محیطی مرطوب که در آن بخار زیادی وجود دارد و گریز از آن امکان ناپذیر است نصب می شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که جنس پارچه ای که برای این منظور از آن در نزدیکی گاز یا یخچال و فریزر استفاده می کنید به راحتی قابل شستشو می باشد. پارچه هایی از جنس ابریشم و مخمل به راحتی با چربی و بخار آسیب دیده و نگهداری از آن ها در چنین فضایی بسیار سخت می باشد.

باید توجه داشته باشید که اگر پرده در کنار گاز قرار گرفته است در هنگام آشپزی به راحتی بو می گیرد. برخی از انواع پارچه ها دیرتر بو گرفته و از این رو برای استفاده در چنین موقعیتی مناسب می باشند. با این حال تا جایی که امکان دارد از نصب پرده در نزدیکی اجاق گاز خودداری نمایید. شستشوی پارچه های سبک به نسبت انواع سنگین آن بسیار راحت تر است. هم چنین جداسازی این پرده ها از میله پرده در مواقع نیاز نیز آسان تر می باشد.

پرده آشپزخانه بهتر است حرکت عمودی داشته ‌باشد

استفاده از پرده‌های مدرن بالارو در آشپزخانه موجب می‌شود که بتوانید به‌سرعت برای تهویه و یا نظافت پرده را به‌طور کامل از فضا حذف کرده و دسترسی کامل و مناسبی به در و پنجره داشته باشید. پرده‌های کناررو معمولا بخشی از فضای دسترسی شما را برای همیشه محدود خواهند کرد و مناسب آشپزخانه نیستند.

پرده زبرا انتخاب مناسبی به عنوان پرده آشپزخانه است

انواع پرده های مناسب برای آشپزخانه

در آشپزخانه میتوانیم از انواع مختلفی از پرده برای زیباتر سازی محیط آشپزخانه و همچنین ایجاد سبکی خاص در این محیط استفاده نمود.

انتخاب پرده زبرا برای آشپزخانه

مدل پرده های جدید آشپزخانه زبرا نوع جدیدی از پرده بوده که از ترکیب پارچه و تور با اشکال مختلف به صورت یک در میان تشکیل شده و عملکرد آن تقریبا مانند پرده کرکره آشپزخانه است. یعنی علاوه بر حرکت کامل به سمت بالا و پایین و باز و بسته شدن کامل، می توان با تنظیم آن در حالت بسته نیز تا 50 درصد نور را از آن عبور داد. البته پرده زبرا از ظاهر بسیار زیباتری نسبت به کرکره برخوردار است و از نظر ظاهر اصلا قابل مقایسه با هم نیستند.

انتخاب پرده های بامبو برای آشپزخانه

برای انتخاب پرده آشپزخانه ای که از سبک اسکاندیناوی در طراحی آن استفاده شده است، استفاده از بافت های طبیعی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. برای مثال استفاده از پرده های بامبو که در طراحی آن از رنگ روشن استفاده شده باشد، انتخاب بسیار مناسبی است. استفاده از پرده ای با این مشخصات باعث ایجاد فضایی گرم در آشپزخانه می شود.

پرده بامبو گزینه خوبی به عنوان پرده آشپزخانه است

نکات پایانی

پرده به عنوان یکی از المان های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. استفاده از این المان تزئینی نه تنها در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب بلکه در طراحی آشپزخانه ها نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. آن چه که در اصول انتخاب پرده آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از انواع پرده هایی است که در دوخت آن ها از پارچه های سبک استفاده شده باشد، چرا که آشپزخانه مکانی است که تجمع چربی در آن بسیار بالا می باشد. از این رو پرده ای که برای استفاده در آشپزخانه تهیه می شود، باید به گونه ای باشد که شستشوی آن آسان باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]