پرده زبرا میتواند گزینه خوبی برای پرده اداری باشد
17
نوامبر

نکاتی که در مورد انتخاب پرده اداری نمی دانستید!

 بهره وری منابع انسانی در محیط کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها آرامش محیط کار و توجه به طراحی دکوراسیون اداری است.کار کردن در یک فضای راحت و جذاب می تواند نقش مهمی در روحیه و بهره وری افراد در محیط کار داشته باشد. پرده های متنوعی برای اداره و دفتر کار وجود دارد که با توجه به سلیقه و چیدمان محل کار می توانید انتخاب و خریداری کنید. در این مقاله از اصول انتخاب پرده اداری و انواع آن صحبت می کنیم:

انتخاب پرده اداری مناسب

انتخاب یک پرده برای محیط اداری و کاری مستلزم توجه به نکاتی است. اولین نکته ای که برای انتخاب پرده اداری مورد توجه قرار میگیرد ایجاد یک محیط زیبا و منظم در یک محیط اداری با توجه به اصول انتخاب پرده اداری است. مکان های اداری بر روی افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند بسیار تاثیرگذار است، بنابراین شرایط محیط را باید به گونه ای فراهم کرد که برای کارمندان بسیار دلنشین و آرامش بخش باشد تا بر روی عملکرد آنها تاثیر گذار باشد. لوازم محیط اداری مانند مبلمان و یا میز و صندلی هایی که مورد استفاده است با توجه به فضا و نوع فعالیت تغییر خواهد کرد و به تناسب آن باید از پرده هایی مناسب نیز استفاده نمود.


نکات انتخاب پرده اداری

برای انتخاب پرده اداری می بایست نکات مختلفی را مد نظر قرار داد:

سایه و روشن شدن پرده

میزان عبوردهی نور

طراحی و چیدمان داخلی فضا

انتخاب رنگ و طرح مناسب

کرکره چوبی انتخاب خوبی به عنوان پرده اداری است

انواع پرده های مناسب فضای اداری

پرده کرکره چوبی

پرده کرکره چوبی را می توان یکی از قدیمی ترین مدل های پرده اداری به حساب آورد. پرده کرکره چوبی در پهنای تیغه های مختلف و با رنگهای مختلف عرضه میشود. شما با توجه به چیدمان شرکت خود و با در نظر گرفتن هارمونی رنگها، با اندکی سلیقه می توانید یکی از بهترین ها را انتخاب کنید. پرده کرکره چوبی در پهنای تیغه های مختلفی عرضه میشود که بنا به اندازه قاب پنجره و محل های نصب تعیین می شود. در نوعی از پرده کرکره چوبی از چوب بامبو استفاده می شود. چوب بامبو زیبایی و جذابیت خاصی دارد و از لحاظ میزان مقاومت نیز دارای مقاومت بالایی است. پرده کرکره های چوبی در کالیته های مختلف، با انواع طرح رگه های چوبی و مصنوعی ارائه می شود.

پرده شید رول

از پرده های شید رول، معمولا برای پنجره های وسیع استفاده میشود که با پایین آوردن آن یک صفحه شفافی در فضا ایجاد می شود. می توان این صفحه را با طرح های دلخواه با توجه به دکوراسیون اداره چاپ کرد و طرح دلخواه پرده اداری را داشت.

شید رول برای محیط های اداری مناسب است

پرده کرکره غلتکی یا زبرا

پرده کرکره زبرا از دو اسلاید پارچه به صورت نوار افقی تشکیل شده است. به صورت غلتکی میشه نور داخل فضا را تنظیم کرد و یا فضایی کاملا خصوصی را برای خود ایجاد کرد. از این نوع پرده برای فضای وسیع استفاده می شود. با تنظیم آن می توان سایه روشن زیبایی به فضا بخشید.

پرده کرکره لوردراپه یا عمودی

پرده کرکره لوردراپه یا عمودی، اسلاید های آن به صورت عمودی است. این نوع پرده برای محیط های وسیع و طرح های مناسب برای ادارات استفاده میشود و در کالیته رنگ های متنوعی می باشد. از ویژگی های این نوع پرده می توان به چاپ تصویر دلخواه روی آن اشاره کرد که کارفرما می تونه با استفاده از این پرده، تصویری زیبا در محیط کار ایجاد نماید. با انتخاب پرده کرکره اداری خود با طرح دلخواه و انتخاب آسمان مجازی و کاغذ دیواری می توانید فضایی جذاب و متفاوت برای محیط کار خود ایجاد نمایید.

پرده کرکره برای محیط های اداری

پرده کرکره آلومینیوم

این پرده کرکره به دلیل همسانی کامل با محیط اداری، ظاهری رسمی و مدرن را به فضای کاری می دهد بنابراین برای پرده اداری مناسب است. تیغه های فلزی این پرده ها بسیار منعطف هستند که موجب بالا رفتن دوام و طول عمر آن می شود. همچنین رنگ بندی متنوع این پرده ها،دایره انتخاب پرده کرکره اداری را وسیع تر می کند که با توجه به دکوراسیون محل کار، رنگ مناسب را انتخاب کنید.نوع دیگری از پرده کرکره آلومینیوم، پرده های آلومینیوم پرفراژ است که با داشتن سوراخ هایی روی ورقه های پرده. باعث میشود میزان نور بیشتری به فضا وارد شده و محیطی نیمه خصوصی ایجاد کند و می توان پرسپکتیو زیبایی از فضای بیرون را هم داشت.

پرده کرکره ای مناسب محیط اداری

پرده سیلویت

از پرده سیلویت، معمولا برای ایجاد سایه روشنی لطیف استفاده می شود. این پرده ها از دو لایه پارچه مخصوص روی هم فیکس شده و بر خلاف ظاهر ظریف دارای مقاومت بالایی هستند و تنوع رنگی بالایی هم دارند. از این پرده هم در فضای اداری و هم در فضای مسکونی استفاده می شود.

پرده سیلویت برای فضای کار و اداری

در انتخاب پرده اداری از این نکات غافل نشوید

در خرید پرده اداری باید نکات مهمی را در نظر گرفت که این موارد بسته به نوع اداره و محل استفاده پرده متغییر می باشند. از مهمترین مواردی که باید در نظر داشت می توان به این موارد اشاره نمود:

جنس پرده اداری : انتخاب جنس مورد نظر به میزان استفاده و مکان استفاده بستگی دارد.

قابلیت شستشو : اگر در اداره شما امکان کندن و شستشوی پرده وجود ندارد می توانید از پرده هایی استفاده کنید که در حالت نصب قابلیت شست و شو دارند.

قابلیت تنظیم نور : نور عنصری مهم در ادارات است. باید پرده ای برای این مکان ها انتخاب شود که قابلیت تنظیم دلخواه نور را داشته باشد.

محل قرار گیری پرده : در انتخاب پرده اداری باید به محل قرار گیری آن توجه داشت. زیرا پرده های کرکره با پهنای موجود باید متناسب با قاب و محل قرار گیری آن باشد

ارتفاع سقف : یکی دیگر از موارد اصول انتخاب پرده اداری ، توجه به سقف محل نصب پرده میباشد. پرده های کرکره ای آلومینیومی و چوبی اگر قطر مناسبی نداشته باشد با فضا همخوانی نخواهد داشت و چهره نازیبایی به محیط خواهد داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]