دکوراسیون کلاس درس
20
آوریل

طراحی دکوراسیون کلاس درس

معلمان مدرسه و مربیان مهدکودک ها همیشه به دنبال ایده های زیبا و جدید برای تزیین کلاس خود می باشند. در این مطلب سعی شده تا نکات لازم برای تزیین بهتر دکوراسیون بهتر کلاس درس مطرح شود تا محیطی شادتر و آرامش بخش تری برای دانش آموزان مهیا شود.

دکوراسیون کلاس درس بهتر است حالتی شاد و مفرح داشته باشد تا دانش آموزان در فضای کلاس درس احساس خستگی و کسالت نکنند. در ادامه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاس درس را مطرح می کنیم. طراحی دکوراسیون مدرسه، دکوراسیون کلاس درس و دکوراسیون مهد کودک کار نسبتا دشواری است و بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی این فضاهای علمی نکاتی رعایت شود تا دانش آموزان بتوانند در فضای مدرسه و کلاس درس و مهد کودک احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

طراح دکوراسیون کلاس درس خود باشید

برای طراحی دکوراسیون کلاس درس ایده های زیادی وجود دارد و بهتر است شما از ایده های کاربردی و خلاقانه برای طراحی داخلی کلاس درس استفاده کنید تا فضای کلاس برای دانش آموزان کسل کننده نباشد.رنگ یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی کلاس درس است و بهتر است برای ایجاد فضایی شاد در کلاس درس از رنگ های روشن و جذاب استفاده کنید. رنگ کرم مایل به سفید از انواع رنگ های مناسب برای طراحی دکوراسیون کلاس است و اگر شما تمایل دارید فضای کلاس آرامش بخش باشد بهتر است از رنگ های سبز و آبی استفاده کنید. برای داشتن کلاس درس با فضایی شاد و خلاق می توانید از رنگ های گرمسیری استفاده کنید همچنین اگر تمایل دارید فضای کلاس درس گرم و صمیمی باشد بهتر است از رنگ های خاکی و اصلی برای طراحی داخلی کلاس استفاده نمایید.
دیوارها بخش زنده محیط آموزشی هستند و بهتر است این قسمت از فضای کلاس به زیباترین شکل و با سلیقه دانش آموزان و کارهای هنری و درسی آن ها تزیین شود. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از شلوغ شدن دیوارها بهتر است فقط چیزهای ضروری را روی دیوار کلاس نصب کنید.نقش پرده در جذابیت کلاس درساستفاده از پرده زیبا با رنگ های شاد، به طوریکه مانع ورود نور طبیعی به کلاس درس نشود نیز تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت کلاس دارد. همچنین می توانید با تزیین پرده کلاس با وسایل مختلف و با کمک دانش آموزان شادی و نشاط بیشتری را به کلاس درس بیاورید.

پنجره ساختگی در کلاس
درصورتی‌که کلاس درس شما پنجره ندارد به‌راحتی می‌توانید آن را طراحی کنید. از دانش آموزان بخواهید در مورد چیزهای که دوست دارند از پشت پنجره کلاسشان ببیند، صحبت کنند. سپس به‌وسیله مقواهای رنگی چارچوب پنجره، پرده‌ها و درختان و خورشید پشت پنجره را طراحی کرده و برش بزنید و آن را بچسبانید؛ در این راستا می‌توانید از پارچه‌ها به‌عنوان پرده استفاده کنید.درصورتی‌که کلاستان پنجره دارد، می‌توانید طرح‌های زیبایی را بر روی پنجره کلاس اعمال کرده و فضای آن را از بیرون و داخل کلاس زیباتر کنید.

نقاشی‌ها و پوسترهای دست‌ساز
از بچه‌ها بخواهید نقاشی‌های زیبا بکشند و در زیر آن در مورد نقاشی توضیح دهند. سپس نقاشی هر دانش‌آموز را در قسمتی از کلاس درس بچسبانید و از آن‌ها بخواهید مانند یک راهنمای تور در مورد نقاشی‌ها حرف بزنند. این کار باعث افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان می‌شود و آن‌ها را تشویق می‌کند که به خود افتخار کنند. دانش آموزان مایل‌اند کار خود را به نمایش بگذارند و به آن‌ها کمک می‌کند احساس تعلق به کلاس درس را در خود پرورش دهند.
و یا حروف الفبا را بر روی سنگ‌های زیبا نقاشی کرده و بر روی دیوار بچسبانید تا انگیزه دانش آموزان برای حفظ کردن آن‌ها بیشتر شود. از آن‌ها بخواهید این سنگ‌ها را جمع‌آوری کرده و هر دانش‌آموز بر روی یکی از آن‌ها طراحی کند.
تزئین سقف
تزئین سقف کلاس یکی از مواردی است که می‌تواند محیط کلاس را زیباتر و دل‌چسب‌تر کند. در این راستا می‌توانید از ایده‌ها و طرح‌های مختلفی بهره ببرید. مثلا” در کلاس‌های گروه­های سنی پایین، می‌توانید از یک هشت‌پا استفاده کرده و فضای کلاس را به اقیانوس و زیرآب تشبیه کنید.و یا از ریسه‌های زیبا برای تزئین سقف کلاس استفاده نمایید.
از دانش آموزان بخواهید لامپ‌های سوخته‌ای که در خانه دارند را به کلاس بیاورند و آن‌ها را رنگ میزی کنید و به‌وسیله نخ‌هایی در گوشه‌ای از کلاس آویزان نمایید.

تزئین تخته ‌سیاه و یا وایت برد

تخته‌سیاه و یا وایت برد نیز یک مکان مناسب برای تزئینات کلاسی است. این قسمت از کلاس همیشه در معرض دید دانش آموزان قرار دارد، بنابراین بهتر است از تزئیناتی استفاده کنید، که حواس آن‌ها را پرت نکند و حتی‌المقدور به‌صورت کاملا ساده تزئین شده و یا جنبه آموزشی دشته باشد.
دکوراسیون کلاس
با روش بالا می‌توانید تخته‌سیاه کلاس را زیباتر نشان دهید. این طرح‌های زیبا نیز به‌راحتی به‌وسیله کاغذ رنگی، چسب نواری و نخ ساخته می‌شوند.تخته کلاس درس را بهتر است به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و دور هر کدام از این قسمت ها را با کمک کاغذهای رنگی زیبا تزیین کنید. بهتر است برای تزیین کلاس درس از دانش آموزان نیز کمک بگیرید و از نظر آن ها برای انتخاب رنگ ها و قرار دادن وسایل در جاهای مناسب استفاده کنید این کار باعث می شود تا دانش آموزان نسبت به کلاس درس خود احساس تملک و غرور بیشتری داشته باشند.
بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی کلاس درس از ابتکارات ساده و جالب استفاده کنید. می توانید یک تابلو نگه دارنده کارت و یک کارت برای هر دانش آموز طراحی کنید سپس مانند اداره ها برای حضور و غیاب دانش آموزان از این کارت ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر است پشت هر کدام از کارت ها برای دانش آموزان یک پیام تشویق کننده بنویسید.

تزئین درب کلاس

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید درزمینه تزئینات کلاسی انجام دهید، تزئین درب کلاس است. این فضا مکان مناسبی برای طراحی و زیباسازی به حساب می‌آید. شما می‌توانید از قسمت داخلی درب برای امور آموزشی خود استفاده کنید و در قسمت بیرونی آن نوشته‌های زیبایی قرار دهید؛ مثلاً” خوشامد بگویید و یا اسامی بچه‌های کلاس را به‌صورت زیبا بر روی آن بچسبانید. در این قسمت نمونه‌ای از تزئینات درب کلاس را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها، متن و اعداد را به‌صورت فارسی بر روی آن قرار دهید.

شهر پرده یاری دهنده شما در انتخاب، تصمیم گیری و زیبا تر شدن فضای و دکوراسیون منزلتان خواهد بود.

تزئین کمد و کابینت‌های کلاس

از چسب‌های رنگی می‌توانید برای زیباتر کردن کمدها استفاده کنید و آن را مطابق باسلیقه جمع، تزئین نمایید. کاغذ رنگی و یا افشانه‌های رنگی نیز برای این کار مفید و کاربردی هستند.

گل‌کاری در کلاس

از دانش آموزان بخواهید چکمه‌ها و کفش‌های قدیمی خود را به مدرسه بیاورند. سپس به کمک هم در زیر آن چند سوراخ ایجاد کنید. کف کفش را به وسیله سنگ‌های درشت بپوشانید تا زهکشی به خوبی انجام شود و سپس در آن خاک ریخته و گل‌های زیبا بکارید و فضای کلاس را گل‌کاری کنید.

دکوراسیون کلاس درس

استفاده از کف کلاس

کف کلاس نیز مکان مناسبی برای چسباندن استیکر های زیبا و کاربردی است. می‌توانید اعداد و یا حروف الفبا را روی کف کلاس بچسبانید تا همیشه در معرض دید دانش آموزان باشند.

 

تزئین ساعت

یکی دیگر از طراحی‌های جالب در کلاس درس، تزئین ساعت است. شما می‌توانید روال برنامه کلاسی را به‌ وسیله رنگ‌هایی بر روی ساعت نشان دهید. البته این عکس یک نمونه خانگی را نشان می‌دهد، اما شما می‌توانید از همین ایده برای کلاس درسی خود نیز استفاده کنید؛ و یا برای یادگیری ساعت و نحوه خواندن آن، شکلک‌های زیبا بر روی آن بکشید.

دکوراسیون کلاس درس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 1.9]