20
نوامبر

اگر به دنبال ست کردن پرده و مبل هستید، این کارها را انجام ندهید!

ست کردن پرده و مبل یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین بخش‌های مربوط به دکوراسیون داخلی منزل شماست که تنها کمی بی‌دقتی در انتخاب آن می‌تواند ظاهر خانه‌تان را دگرگون کند. استفاده از رنگی متناسب برای پرده‌ها که با رنگ مبلمان‌ شما هم‌خوانی داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی منزل شما به همراه نوع و جنس پارچه مبلی و جزییاتی که در نشیمن خانه به کار برده‌اید، تاثیر زیادی در این امر دارد. اما چطور می‌توان پرده مناسبی برای مبلمان قرمز رنگ و یا مشکی سالن پذیرایی انتخاب کرد؟ اگر این موضوع ذهن شما را به خود مشغول کرده است، همراه شهر پرده باشید تا شما را با بهترین‌ روش‌های ست کردن پرده و مبل آشنا کنیم.

قاب پنجره ها با پرده های بزرگ یا بلند، به سبک، شخصیت و جذابیت اتاق کمک می کند. پرده ها زیبایی هایی هستند که هرگز از مد نمی افتند. حتی با وجود شید ها و پرده های مدرن محبوب در بازار، میزان اشتیاق و تقاضای پرده ساده یا پرده سلطنتی همچنان ثابت است. آنها زیبا هستند و اگر درست نصب شوند، می توانند برای خانه شما معجزه کنند. برای اینکه پرده ها تأثیر درست و دلخواه ایجاد کنند، باید به خوبی اندازه گیری شوند. یک پرده نامناسب می تواند فاجعه بار باشد.

در زمان ست کردن وسایل منزل سعی کنید تمام وسایل را به صورت تک رنگ انتخاب نکنید این کار خیلی جالب نیست. بلکه می توانید از ترکیبی از چند رنگ استفاده کنید. برای اینکه در دکوراسیون منزل فضایی جذاب و زیبا ایجاد کنید می توانید پرده و مبلمان خود را ست کنید. یکی از اصولی ترین قواعد منزل ست کردن پرده و مبل می باشد. برای ست کردن پرده و مبلمان به جنس، اندازه، طرح و نوع پارچه دقت نمایید. پرده از وسایلی است که در دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد و می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی دکور منزل داشته باشد. در زمان خرید پرده دقت کنید تا پرده را به درستی اندازه گیری کنید. هر چقدر طول پرده را بلندتر بگیرید باعث می شود تا اندازه اتاق ها بزرگتر به نظر برسد. همچنین استفاده از پرده های بلند سقف اتاق را بالاتر نشان می دهد.

اصول ست کردن پرده و مبل

اهمیت رنگ ، طرح و بافت پرده با مبلمان

باید دقت داشت که بین وسایل موجود در دکوراسیون منزل باید هارمونی و هماهنگی وجود داشته باشد. پرده ها علاوه بر اینکه در زیبایی دکور نقش دارند وظایف دیگری نیز انجام می دهند که شامل حریم خصوصی، تاریکی، عایق بندی پنجره و جلوگیری از ورود نور زیاد می باشد. در انتخاب پرده به جنس آن نیز توجه کنید. دقت کنید وسایلی که در دکور منزل وجود دارد از چه جنسی می باشند. پرده های شفاف، حس خلوص و نرمی را القا می کنند و چرم به کار رفته در ساختار مبلمان باعث ایجاد فضایی شیک می شود.

اصول ست کردن پرده و مبل

برای ست کردن پرده و مبل های منزل می توانید از رنگ های مکمل استفاده نمایید. برای ست کردن پرده و مبلمان طرح دار، از پرده های ساده و تک رنگ کمک بگیرید. در صورتی که مبلمان شما ساده و تک رنگ می باشد، پرده های طرح دار را به کار ببرید. استفاده از پرده طرح دار باعث می شود تا مرکز توجه افراد قرار بگیرد. دقت کنید که از پرده هایی که طرح های خیلی شلوغ دارند، استفاده نکنید. چون باعث می شود هرج و مرج در محیط ایجاد شود. برای اینکه تنوع بیشتری در محیط ایجاد کنید می توانید از پارچه پرده خود تعدادی کوسن برای مبلمان منزل تهیه کنید. اگر دارای مبلی تک رنگ هستید در محیط اطراف سه رنگ را انتخاب کنید و پرده ای را خریداری کنید که در آن این سه رنگ وجود داشته باشد. اگر پارچه مبل شما گلدار است از رنگ های موجود در آن می توانید در پرده خود استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید مبلمان خود را به پرده فروشی ببرید و رنگی دقیق همانند آن برای پرده‌هایتان انتخاب کنید. بهتر است از رنگ‌هایی با طیف رنگی مشابه استفاده کنید و اگر به پارچه‌های طرح دار علاقه دارید، سعی کنید طرح‌هایی انتخاب کنید که با طرح پارچه مبلمان شما هماهنگی داشته باشد. اگر سبک مبلمان منزل شما مدرن است بهتر است از پارچه‌های بلند و ساده‌ استفاده کنید و برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک پرده‌هایی که در دور طرف جمع می‌شوند و طناب تزئینی دارند، گزینه بهتری محسوب می‌شوند.

هیچ‌گاه برای پارچه پرده خود از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید و در صورت انتخاب پارچه طرح دار حتماً از پارچه‌هایی با طرح خلوت و متناسب با رنگ و طرح مبلمان استفاده کنید. یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای ست پرده با مبل این است که از پارچه‌های پرده‌تان چند کوسن برای مبلمان تهیه کنید و با این کار هماهنگی بی‌نظیر بین  پرده و مبلمانتان ایجاد کنید.

تکنیک های ست کردن پرده و مبل

توجه به طرح‌ها و نقش‌ها و نور اتاق

برای اینکه همه چیز زیباتر به نظر برسد، سعی کنید همیشه به نور اهمیت زیادی دهید. اگر پرده‌ها و مبلمان منزلتان تیزه است، حتماً برای سایر قسمت‌‌های دکوراسیون از رنگ‌های روشن و نور بیشتری در خانه استفاده کنید. برای اینکه منزل شما زیباتر به نظر برسد، به جای استفاده از رنگ اصلی مبلمانتان از رنگ‌های مکمل، تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید و رنگ‌های به کار رفته در طرح مبلمانتان را برای رنگ پرده انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به شما نکاتی در مورد نحوه ست کردن پرده و مبل ارائه دهیم. همان‌طور که می‌دانید انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌های تأثیر زیادی روی جلوه دکوراسیون منزل شما دارد. یکی از بهترین راهکارها برای ست کردن پرده و مبل ، زمانی که نمی‌خواهید از رنگ‌های مشابه استفاده کنید، قرار دادن کوسن‌هایی با رنگ مشابه پرده بر روی مبل‌ها است. این کار هم هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند و هم جلوه زیباتری به منزلتان می‌بخشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.8]