چند نکته برای انتخاب پرده اتاق کودک
12
آوریل

چند نکته برای انتخاب پرده اتاق کودک

 امروزه خانواده ها تعداد خیلی کمتری فرزند دارن و همه توجه به اون یک یا دو کودک معطوف میشه و همین مساله باعث شده که بچه ها اتاق مخصوص به خودشون داشته باشن. اما چیزی که همه قبول دارن اینه که انتخاب لوازم و پرده اتاق کودک همیشه خیلی جذابه و آدم رو شاد و سرحال میکنه. ذوق کردن بچه ها از داشتن یک چیز جدید خیلی دیدنیه. گرچه خود پدر و مادرها هم کم ذوق نمی کنن از خرید وسایل برای بچه های نازشون. همیشه اولین چیزی که در سفارش پرده اتاق کودک در نظر گرفته میشه اینه که، کودکی که برای اتاقش پرده می خواهیم دختره یا پسر، چون خیلی ناثیر گذاره روی انتخاب طرح و رنگبندی. برای اینکه باید با بقیه لوازم اتاق کودک هماهنگ باشه.

نکته دوم اینه که اون قدر بچه نازمون کوچیک هست که هیچی نگه و بستنیش رو نوش جان کنه و بذاره ما خودمون مدل و طرح پرده رو انتخاب کنیم ، یا این که بزرگ شده و اگر دختر باشه کلی نظر داره و برای پرده اتاقش تصاویر سیندرلا و فروزن و اینجور چیزها رو میخواد و اگر پسر باشه بِن تن و دزدان دریایی کاراییب و … خلاصه انتخاب به ظاهر ساده ی پرده اتاق کودک به همین راحتی کلی پیچیده میشه.

شهر پرده یاری دهنده شما در انتخاب، تصمیم گیری و زیبا تر شدن فضای و دکوراسیون منزلتان خواهد بود.

جنس پرده اتاق کودک و نوزاد

جنس پرده اتاق نوزاد و کودک نباید زیاد طریف باشه. مثلا ما یه پارچه ای داریم که بهش “جام” میگن. این بافت پارچه بسیار بسیار ظریفه و البته بیشتر برای پرده پذیرایی استفاده میشه ولی کودک نازنین شما با یک بار کشیدن اون ، میتونه حسابی پارچه رو نخ کش کنه. پس پارچه خیلی زریف استفاده نکنید و اگر می خواهید که نور صبح نوزادتون رو بیدار نکنه حتما از پارچه های ضخیتم که نور رو کمتر عبور میدن مثل ساتن ، تافته ، هازان ، مخمل و … استفاده کنید.

رنگ های پرده اتاق کودک

اما جدای از این بحث ها ، همه و همه ، یعنی پدر و مادر و دختر و پسر توی یک نکته اشتراک نظر دارن و اون اینه که  رنگ و مدل پرده اتاق کودک باید شادِ شاد باشه. برای دخترها رنگ های جیغ ، صورتی ، یاسی ، قرمز و پرده های گلدار … و برای پسرها آبی ، سبز روشن ، سرمه ای و … بیشتر استفاده میشن.

انتخاب تصویر کودک برای پرده اتاق

یک اتفاق بسیار جالب و جذاب که امروزه امکانش هست رو توی این قسمت بهتون معرفی میکنم و اون پرده چاپی اتاق کودک یا نوزاد با تصویر خود کودک یا نوزاد زیبای شماست.

با تکنولوژی چاپ دیجیتال روی پارچه شما می تونید برای پرده اتاق کودک دلبندتون  یک تصویر زیبا از خود کودک یا نوزاد رو به عنوان پرده اتاق ، روی زمینه های مختلف مثل هازان ، دنیز یا مخمل چاپ و نصب کنید.

رنگ های پرده اتاق نوجوان

با نوجوان ها زیاد سر رنگ و طرح پرده اتاقشون کلنجار نرید. اونا زیاد اعصاب ندارن به خاطر دوران بلوغ و این حرفا. یه دفعه مثلا یه دختر خانم نوجوان تصمیم می گیره برای پرده اتاقش رنگ مشکی انتخاب کنه، حالا هر چی شما بگی این مناسب نیست که قبول نمی کنه. پس بذارید خودشون انتخاب کنند و فقط یه کوچولو راهنماییشون کنید و عقب بایستید. بالاخره سن حس استقلال طلبی و این چیزاست دیگه.

هماهنگی پرده اتاق کودک با اثاثیه اتاق

اتاق کودک خیلی زیباتر میشه اگر به عنوان مثال پرده اتاق نقشه “کیتیkitty ” داره ، یک عروسک یا تابلو از “کیتیkitty ” هم توی چیدمان اتاق باشه، یا اگر برای اتاق پسر گلتون پرده ای با طرح دریانوردی یا ملوان ها نصب کردید یک آویز لنگر یا سکان کشتی هم توی اتاق داشته باشید. یا مثلا رو تختی اتاق بچه می تونه با پرده اتاق یک شکل باشه. در واقع این کار باعث میشه طراحی اتاق کودک شما خیلی حرفه ای و شیک به نظر بیاد. البته این رو هم در نظر داشته باشید اگر از عکس های کارتونی برای پرده اتاق خواب کودکتون استفاده می کنید ، ممکنه مجبور بشید دو سه سال بعد مدل پرده رو تغییر بدید، چون همونطور که می دونیم سلیقه بچه ها بعد از یک دو سال حتما تغییر می کنه، مگر اینکه توی سنین نوجوانی باشن، چون اون موقع سلیقه شون می تونه ماندگاری بیشتری داشته باشه. 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]