ویژگی های پارچه هازان
20
نوامبر

همه چیز درباره پارچه هازان + ویژگی ها و مزایا

کاملا دور از انتظار است که بتوان دکوراسیون منزل و محیط را بدون پرده تصور کرد. پرده چهره‌ای را جذاب و زیبا را به محیط هدیه می‌دهد. همانطور که مطلع هستید پرده دارای جنس های مختلفی است که پرده هازان یکی از جنس های با کیفیت و برجسته پرده به شمار می رود. چند سالی است که پارچه هازان در میان پارچه های پرده ای رواج پیدا کرده و طرفداران بسیاری دارد. این پارچه به دلیل کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، مورد استقبال عموم قرار گرفته است. علاوه بر این به جهت رنگ پذیری مناسب در زمینه چاپ پارچه بسیار کاربرد دارد؛ لذا در زمینه دکوراسیون داخلی از پارچه هازان برای تولید پرده های تصویری استفاده می شود.

ویژگی پارچه هازان

این پارچه را به دلیل نوع بافتی که دارد از خانواده کتان می شناسند. علت نام گذاریش هم برگرفته از نمونه خارجی (ترکیه) آن می باشد که تشابه زیادی به نوع بافت آن پارچه دارد. جالب است بدانید که همین موضوع عاملی شده تا بسیاری از فروشندگان این جنس را محصولی وارداتی معرفی کنند تا سود بیشتری از مشتریان طلب کنند. اما در واقعیت درصد بسیاری از محصولاتی که از هازان می باشد، کاملا ایرانی و تولید داخل است. البته ناگفته نماند پارچه هازان رومبلی هم در بازار موجود می باشد که مناسب برای مصرف پرده نیست.

قیمت پارچه هازان

برای تولید و طراحی این نوع پرده از الیافی ضخیم تر از پارچه های ملحفه ای استفاده می‌شود. همین امر نیز دلیل استحکام و مقاومت بالای آن‌ها است. تور و حریر سنگین تری که در پارچه هازان بکار رفته موجب شده است که نور خورشید به سختی از آن رد شود. در تولید پارچه هازان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد از الیاف نخ و پنبه ای بکار می‌شود. الیافی که جنس مصنوعی دارند نیز دیگر الیاف استفاده شده در پارچه هازان را تشکیل می‌دهند.

پرده‌های تمام نخ معمولا بعد از عمل شستشو شاهد کاهش ۱۰ درصدی ارتفاع خود هستند و کیفیت اولیه خود را نیز از دست می‌دهند. اما پارچه‌ هازان به لطف الیاف مصنوعی خود از چنین آسیبی مصون هستند و ذره‌ای افت کیفیت را در آن‌ها پس از شستشو مشاهده نخواهید کرد.

پارچه‌های چاپی هازان نیز به علت کیفیت درجه یک خود و چهره‌ای جذاب و زیبایی که محیط می‌بخشند توانسته تا در اولویت خریداران قرار بگیرد. این جسن پرده در کنار داشتن کیفیت بالا از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند.

مزایا

قیمت خوب و مقرون به صرفه

کیفیت عالی و مرغوب

ظاهری شیک و پرجلوه

تنوع بسیار بالای طرح و رنگ

دوام و طول عمر بالا

انواع طرح های پارچه هازان

می توان از انواع طرح های سنتی، طرح گل، طرح منظره و عکس های طبیعت، طرح های سه بعدی، و طرح های مختص اتاق کودک  برای چاپ بر روی پرده هازان ساده استفاده نمود. در نهایت شما می توانید هر تصویری به آن علاقه دارید را چاپ نمایید. خواه عکس خود شما باشد یا برج ایفل یا…. چاپ تصاویر به صورت سفارش بر روی پرده از جمله بزرگ ترین مزایای استفاده از پرده چاپی می باشد. هر چه جنس پارچه هازان بهتر باشد و رنگ های استفاده شده برای چاپ هم کیفیت بهتری داشته باشند، به همان نسبت پرده زیبا تری تحویل خواهید گرفت.

پرده چاپی از جنس پارچه هازان

قیمت پارچه هازان

هازان به نسبت دیگر پارچه‌های موجود در صنعت پارچه جز دسته پارچه‌های ارزان قیمت به حساب می‌آید. مقرون به صرفه بودن و مرغوبیت بینظیر آن موجب شده تا پارچه‌ هازان مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفته و به گزینه اول آن‌ها در خرید پرده تبدیل شوند.

شستشو

پرده هایی که 100 درصد الیاف به کار رفته در تولید آنها طبیعی باشد ، مثل الیاف نخی یا پنبه ای، در زمان شستشو ممکن است آب برود یا حتی چروک شده و ظاهری نامناسب به خود بگیرد. اما پرده های هازان به دلیل نسبت و درصد مشخص کاربرد الیاف طبیعی و مصنوعی این مشکل را ندارند. بنابراین شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی به لحاظ آب رفتن یا خراب شدن پرده و آسیب به بافت آن این پرده ها را بشویید. پارچه هازان از هر نوع آسیبی که ممکن است هنگام شستشو به بافت پارچه و یا رنگ آن وارد شود مصون است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]